keskiviikko 17. huhtikuuta 2013

Rakkaus kiertämään

http://www.youtube.com/watch?v=y_JAlTxc1k4

Voi rakkaat ihmiset, kattokaa toi video! Mua toi kosketti niin, että ihan itkin. Mä voisin selittää ton videon aiheesta ummet ja lammet, mutta mä uskon, että toi video selittää paremmin kuin tuhat mun sanaa. Mun ajatukset on nyt tosi epäselvät, mutta jaan kuitenkii pari ajatusta mitä mieleeni nousi..

Tuossa videossa on siis kyse toisten auttamisesta, sekä rakkauden ja välittämisen osottamisesta ihan pienissäkin arjen asioissa. Aloin miettiä omaa elämääni. Kuinka usein olenkaan antanut tilaisuuksien, joissa olisin ihan pienellä vaivalla voinut auttaa toista ja tehdä toisen päivästä ehkä hieman paremman, mennä ohi. Liian usein.. Tuli ensimmäisenä mieleen tapaus, kun olin matikan tunnilla ja takanani istui tyttö, jota en tuntenut. Kuulin kun hän kysyi vieressä istuvalta kaveriltaan olisiko hänellä 0,7 kokoista lyijyä kynään. Kaverilla ei ollut. Minulla oli. Tajusin kyllä siinä tilanteessa, että olisin ihan hyvin voinut antaa hänelle lyijyä, mutta en kuitenkaan kehdannut ja enkä osaksi myöskään uskaltanut. Typerä minä. Mitä minä olisin siinä menettänyt? Yhden pienen lyijyn vain.

Olen monesti törmännyt suosittuun Eminemiltä lainattuu sitaattiin, jota monet tuntuvat pitävän hienona ajatuksena. "I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simply as that." Minulle tulee tuosta kuitenkin mieleen, että eikö olisi vielä hienompaa, jos osoittaisimme rakkautta ja välittämistä niitäkin kohtaan, jotka eivät tee sitä meille. Aloittaisimme sen hyvän tekemisen, ja rakkauden osoittamisen, pistäisimme sen kiertämään. Aivan niinkuin videon pieni poika auttoi tuntematonta tyttöä jolta loppui maali. En usko, että tämä poika millään tavoin odotti saavansa mitään takaisin. 

Raamatussakin tästä on paljon juttua tottakai. Kuten Jeesus sanoi: Matt. 22:39 "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi" ja Matt. 5:44 "Rakastakaa vihamiehiänne, ja rukoilkaa vainoojienne puolesta." Sekä myös: Matt. 5:46-47 "Jos te rakastatte niitä, jotka rakastavat teitä, minkä palkan te siitä ansaitsette? Eivätkö publikaanitkin tee niin? Jos te tervehditte vain ystäviänne, mitä erinomaista siinä on? Eivätkö pakanatkin tee niin? 

Minä ainakin haluan toteuttaa tätä tulevaisuudessa. Se voi joskus vaatia pieniä uhrauksia ja etenkin rohkeutta, mutta uskon, että pienilläkin teoilla on paljon positiivista vaikutusta. Auttamisesta tulee itsellekin niin hyvä mieli! :)


Löysin tommosen kuvan netistä.. Toi kannattaa muistaa ja liittyy vähän tähän aiheeseenki :)

3 kommenttia:

  1. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En jaksa jättää ajtuksiani, joita teksti herätti vain omiksi, joten pakko taas kommentoida. Tätä asiaa tulee Usein mietittyä, miten pienillä teoilla voisimme saada toiset hymyilemään ja kenties pelastaa toisen päivän. Loistaa sitä valoa ja rakkautta ihmisille, joka meissä asuu.

      "Näin loistakoon teidänkin valonne ihmisille, jotta he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät Isäänne, joka on taivaissa." Matt. 5:6.
      (Myös Luukas 6:27-36 hyvä paikka, osittain samaa kuin Matt. 5:38-48)

      Poista
    2. Kiitos taas kommentista :) Näinhän se just on! Ja kiitti noista raamatunpaikka lisäyksistä!

      Poista