keskiviikko 13. maaliskuuta 2013

Tylsää tyytyä tylsään arkeen

Millasia sun päivät on? Mun päivät menee kutakuinki aina näin: tuun kotiin, meen koneelle, teen ehkä parit läksyt, meen nukkumaan ja siinäpä se päivä meniki. Oon aika varma etten oo ainoo joka viettää tavalliset päivät tähän malliin. Jokainen päivä tuntuu aika samanlaiselta ja tylsistyttää, mut vaikka haluis tehä jotain kivaa, sitä ei kuitenkaa tuu tehtyä, koska on niin rutinoitunut siihen samaan.

Mun piti eilen koulun jälkeen oottaa bussia tunti yksin. Mietin että mitenhän mä saan sen ajan kulumaan ja lähin sit kävelee kylälle. Päädyin sit kirjastoon ja huomasin että siellä oli taidenäyttely jossa oli esillä hurjan paljon joidenkin kuvataidekerholais lasten tekemiä matkustus aiheisia töitä. Yleensä mua ei kiinnosta tommoset. Yleensä mä vaan meen lukemaan jotain höpölöpö naistenlehteä kun en muutakaan keksi, vaikka en ees tykkää niistä lehdistä. Tällä kertaa päätinki sit poiketa siihen taidenäyttelyyn. SE OLI IHANAA! Oli hirmu piristävää tehä jotain uutta, erilaista ja poikkeevaa! Ne työtki oli hirmu kivoja! :D Siellä mulle heräs ajatus, että miks ihmeessä mä en useemmin piristä itteeni tekemällä erilaisia juttuja. Mä oon niin tylsistyny arkeeni ja aina kaipaan tekemistä. Eihän se asia muuten parane ku keksimällä tekemistä ja tarttumalla siihen kun sitä on tarjolla! Tuosta ajatuksesta innostuneena sit päätin lainata kirjan (yleensä en lue muullonku on pakko, vaikka oikeestaan tykkään lukee.:D ), mut enpä sit kuitenkaa lainannu, ku muistinki että mun pitää lukee kouluun yks kirja...

Aleksis Kiven Seitsämän veljestä... Ei vois olla kamalampaa kirjaa olemassa! Ei pätkääkään kiinnosta se aihe ja se teksti on iha sika vaikeeta. 
"Sotaväkeen marssikaamme ottamaan värvinkiä muutamaksi vuodeksi. Ah! Tämä keino on jyrkeä, mutta ehkä paras tässä kilakassa. Niin, lähtekäämme Heinolan kuuluisaan ja hirveään suureen pataljooniin, joka Parolan nummella kesäkaudet äkseeraa ja rikeeraa."
Saisko tätä suomeks?!?!


Noh, kunhan saan ton luettua, nii sit luen jotain mikä kiinostaa. :) Saa ehotella hyviä kirjoja! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti